PUBILLA CASES - CAN VIDALET



INICIEM EL CURT 2019-20! 


Escollint tema: 

- Menjar bassura
- Autoestima
- Xarxes socials
- Maltractament infantil


Varies propostes sobre la taula, però el tema escollit ha estat Les Xarxes socials  i el tema és i la pressió a la qual ens sotmeten, sempre en busca de la perfecció. 

Gran reflexió entre els joves del grup! Tot un tema que em estat debatin, i informant-nos durant diferents sessions.
___





___

I ja tenim guió!

Escena 1. Exterior/parc/tarda

Un grup de 6 amics,  etan sentats a un banc i tots estant utilitzant el mbil mentre van parlant, sesne mirar-se gaire  a la cara.
Estan parlant sobre les fotos que han penjant a l’ Instagram quants likes tenen, etc... el nostre protagonista els va mirant i se sent fracassat. Els seus companys estan mirant el mòbil, ell mira el seu mòbil i no te cap missatge i es sent desplaçat.

Aroa 
(mirant al joan)
I tu, quants seguidors tens?

Joan
(mirant el mobil)
Jo en tinc 350, tu? 

Aroa
Uala quants, jo 120

Alba
L’altre dia em va etiquetar ( la/el noi/a que m’agrada.) 

Joan
A si? I has vist la història que ha pujat? 

El nostre protagonista obre el seu Instagram i veiem que no te massa seguidors ni massa fotografies i es compara amb el seus amics mirant el mòbil de l’amiga que té al costat. 

Marina
I tu, quants seguidors/es tens?

Andrea
(tímida)
No ho sé... és que no l’utilitzo molt

Joan
Ei ens fem una foto? 

El Joan treu la el mobil i es disposa a fer un selfie

Tots
Foto pel postu!

Tots es posen junts, amaguen el mòbil i somrient molt. Quan acaba de fer la foto, tots/es tornen a treure el mòbil i deixen de parlar. 

Escena 2. exterior/carrer/vespre

L’Andrea camina pel carrer mirant el seu instagram i totes les fotos que la gent penja. Veu una foto d’algú fent el posturetis a una tenda, mira una tenda i entra.

Escena 3 –Interior-botiga-vespre:

Realitza el/la «postureti» fent-se una fotografia com si s’estigués comprant l’objecte i després la puja a les xarxes socials i va comprovant contínuament si li arriben likes.
Veiem que rep un Like, es posa contenta, somriu.
De camí a casa fa diverses fotografies del carrer o d’ella mateixa que hem vist que tenen likes.
Va rebent més likes.

Escena 4 –Interior-casa/menjador/nit:

L’Andrea arriba a casa
Germà (18)
Ei tete, he vist per Instagram que has estat de compres.
Què t’has comprat?
Prota
(excusant-se)
No he comprat res al final
Germà
I perquè t’has fet foto?
Prota
Ai, deixa’m
Per cert, i els papes?
Germa
Han quedat per sopar
Prota
Ok

L’andrea mira l’armari del menjador,i va cap allà, l’obre i Treu alcohol d’un armari i es fa un foto a la mà i a la botella i la penja a instagram  “ Avui toca festa”. Torna a deixar l’ampolla on era .Tenca l’armari i s’estira al sofà mirant el mòbil.
Rep likes.
El germà veu com fa postureig i posa cara de decepció i incredulitat.


Escena 5: Interior-dormitori/WC-dia

L’endemà/quan s’aixeca, instantàniament, agafa el mòbil... Es renta la cara, torna al llit i es fa una selfie “bon dissabte”


Escena 6: Interior-Cuina-Dia


El protagonista està preparant un esmorzant molt complert ( torrades, fruita, suc, cereals..), i està retocant la posició dels objectes per que quedin bé pel mobil per tal de fer una foto i pujar-la a instagram. El germa apareix fent-se un bol de cereals.

Germa
Des de quan esmorzes fruita?
El protagonista no diu res, i agafa la torrada.
Llavors el germà li diu
Germa
Crec que la gent menteix molt al instagram
Prota
Ai, deixa’m em pau, et dic algo jo de les teves fotos?
Germa 
Si m’has de dir algo m’ho pots dir eh! 
El prota agafa una torrada se la posa a la boca i mentre marxa diu:
Prota
És igual,


Escena 7:

Va pel carrer i troba una bicicleta lligada. Es fa un selfie i diu: De dissabte amb la meva nova bici!
Tot seguit la penja a instagram després de retocar-la varies vegades.
Marxa d'allà i va caminant tota l’estona mirant el mòbil, sense parar atenció a res més. 
Rep likes de la fotografia.
Rep un whatsap dels seus amics al veure que té una nova bicicleta, li proposen per anar a fer un tomb amb la bici.
Conversa per Whastapp. 
Amic: 
Quina bici més guai! Vinc amb tu a fer una volta, per on vas? 
Prota: 
Un altre dia, que ja he marxat afer un tomb!
Segueix mirant el mobil, fins que alça la mirada i es troba amb la persona que està parlant pel mòbil caminant pel carrer..
AMic
Hola! No m’has dit que estaves d’excursió?
Prota
Ei.. Volia dir, que ara marxava...
Amic 
Però si m’has dit que ja estaves fora! Que et passa tiu/a?
Prota
Ai re... No puc parlar ara, ja ens veiem despres

L’amic X continua caminant i veu la bici lligada del seu amic, i una persona que l’està deslligant. Mira la foto del instagram i compara.
L’amic al·lucina... : No pot ser....

ESCENA 8-Interior-casa/menjador-dia

L’Andrea entra a casa enfadada. La seva germana està mirant l’instagram i veu que ha penjat una fotografia de la bici, que ella sap que no se la comprat.
L¡andrea es dirigeix a la cuina a agafar un suc. Rep un whatsapp de l’amic (Marina):

Marina( per whats): 
Tia, ets super falç! 
No tens a dir de la “teva super bici”? 
He vist com no es teva.

L’Andrea es queda trista, s’estira al costat de la germana al sofà. Es queden en silenci una estona mentre mira a la seva germana com fa servir el mobil. 

Andrea
Que fas? 

Germana
Doncs... res miro el instagram

La germana mira a l’Andrea i veu que no esta gaire be. Deixa el mobil. 



Germana
Estas bé? 

Andrea 
Si...
Germana
I doncs? A que ve aquesta cara? 
L’Andera es queda pensativa, no la mira gaire.

Andrea
Tot el que penges a Instagram és veritat?

Germana 
Perquè ho dius?

Andrea
No per res, és igual. 
L’Andrea s’aixeca del sofa destinada a marxar. Però la germana l’interromp. 

Germana
Doncs jo sempre intento penjar coses que siguin certes,
encara que a vegades penjo coses una mica de posteretis. 
I tu? 
Que t'ha passat algo?
L’Andrea se la mira, i es torna a seure al seu costat. 

Andrea
Res que...No tinc gaires seguidors. I tothom en té molts.

Germana
I que? Però tens molts amics

Andrea
Però ara segur que estan enfadats amb mi,

i a més que més dona una cosa son els amics i l’altre els seguidors. 

Germana
Ja.. Però jo crec que son més importants els amics.
I... Perque estan enfadats amb tu? 

Andrea
Bueno.. Es que... ultimament he estat pujant fotos...
Per...per aconseguir més likes. I algunes d’elles eren falses, 
  
Germana
Com el teu super esmorzar? 
O la teva nova bici? 

Andrea
Si... com ho saps? 

Germana
Et tinc a instagram! 

Andrea
Si? ... doncs vaja. Si... 
Tu tens molts seguidors,
i sembla que tothom en tingui menys jo... 

Germà
Al Instagram la gent vol aparentar i mostrar
 que té molts amics, que fa coses fantastiques tot el temps ...

L’andrea se la mira i abaixa el cap

Andrea
ja... 

Germana
Però no és així. 
La gent penja allò que sap que a la gent li agrada. 
I acaben fent coses o semblant que les fan,
per fer-se només les fotos. 
Però tia, la vida no és aixo...
 s’han de fer les coses que t’agraden i si no tens likes, que més dona? 
El que importa és viure vida real! Sentir, fer, g
audir del que està passant,no fer fotos tot el dia! 
El prota encongeix els hombros. 

Germà
I tú, portes un temps fent coses molt rares!

Prota
Si...
últimament sento que estic mentint a tothom 

Germana
Si ja he vist algunes fotos una mica estranyes per 
ser tu, doncs.. Nosé. Podries dir-lis
 la veritat per exemple, no? 
O eliminar les fotos... ?  
El germanes és miren,
 i riuen una mica per treure-li importància.

Prota
Suposu que seria un bon inici... 



Escena 9 Exterior/tarda/parc

Els amics estan al parc, com a l’escena 1. Estan parlant del que han fet durant el cap de setmana. 
L’Andrea està molt callada. 

Joan
Ei Andrea quina festa el divendres eh!  
que no hi eren els teus pares a casa o què? 

Andrea
No... si.. Va estar molt bé. 
La resta d’amics continuen parlant.

Marina
A si.. 
I ens has de dir que tal va la nova bici! 

Andrea
Em.. Si. 
Els amics miren els mobil, i o continuen parlant, la Marina mira a l’Andrea enfadada. Es fa silenci. 

Andrea
Us he de dir una cosa...
Recordeu la foto que vaig penjar de la bici?

Tots
Si sí, explican’s com va anar

Marina
Sí,si,..

Andrea 
(nerviosa)
Doncs... que... 
ja sabeu que no tinc gaires seguidors a 
instagram, i que no el faig servir gaire... 
Però ultimament... em sentia inferior per no tenir likes ni seguidors. 

Joan
(rient)
Ja tia, es que no tens ni 30 seguidor! 

Andrea
Ja... això vull dir. I per això he volgut 
aconseguir-ne més. I que bueno. Que La bici no era meva. Ni tampoc vaig fer cap festa, ni m’agrada la fruita per esmorzar. 

Amics
Que? Com? 

Amics
Vols dir que has estat pujant fotus falses? 
Ens has estat mentint? 

Andrea
Si... això vull dir.  
He aparentat viure en una vida perfecte, 
fent fotos allò que volia tenir. 
Però ja m’he adonat que no val la pena aparentar el que no ets!
Els amics, se’l miren en silenci, L’amiga se’l mira somrient, però tots callats fins que un trenca el gel

Joan 
Uala... que fort. 
Doncs nosé tia, jo no entenc perque ho fas. No sabia que erets tant falsa. 

L’Andrea es posa trista. Però la Marina parla i aixeca el cap

Marina
Jo de vegades també he pujat fotos per aparentar

Carla 
I Jo! De vegades em maquillu només per-me la foto. 
I tu Joan també fas fotus per ensenyar-te, no ho neguis! 

Joan
Ja ara que ho dius, potser si... 

Andrea
Jo borraré totes aquestes fotos, 
no vull continua fingint qui no sóc! 

Marina
I no creieu que ultimament fem servir molt el mòbil? 

Andrea
Si...I que estem molt pendent d’instagram i tot aixo... i al final no vivim el present

Carla
A mi si que em passa 

Josue i Joan
( mirant el mobil que tenen a les mans) 
Si..

Llavors un del grup proposa fer una foto conjunta per recordar aquell dia i moment.

Joan
Ei, penya! Anem a fer una foto conjunta per fer un grup de whatssap i recordar el dia d’avui, però sense fer el posturetis!-

Marina 
Veus això ens referim! 

Carla
No cal fer-nos la foto
Andrea
Si.. Això mateix.
Ens hem d’esforçar per no tornar-nos
més addictes al mobil!
Joan.
Ai vale, es veritat!
Es fa silenci al grup. 
Joan
Doncs res, que fem ara? 

L’Andrea somriu i els amics es miren. Continuen parlant de temes seus. 

Fosa en negre

FI



ORGANITZACIÓ 
Personatges:
Protagonista: Andrea 
Germà? 
Amics: Marina, Aroa, josue i extres

Localització/espais:

Parcs/espais (portar fotografia x decidir) / Escales Mercat Can Vidalet
Casa (menjador) / alternativa (esplai)
Botiga de roba (Farola / Espada –s’encarrega de preguntar Marina i Andrea)
Carrer

Direcció d’art/ atrezzo:
Mòbils (el grup d’amics)
Bicicleta + candau (Joan I.)
Ampolles (Marina)
Lavabo (esplai) / Sofà llit (casal)
Menjar saludable (fruita) / suc.... per l’esmorzar

Pla de rodatge

Dia 31/1: Escena 2 i 3 ( carrer i botiga)
Dia 7/2: Escena  4, 5, 6 i 8 (Casa)
14/2: Escena 7 ( bici + Casa si falta gravar alguna cosa ) 
Dia 6/3: Escena 1, 9  ( Parc) 
Dia 13/3: retakes (casa? Escena final ? )

_____________________________________________________

I Aquí alguns FRAMES del CURTMETRATGE















EN MARXA!!Curs 2018-19

Comencem a pensar el curtmetratge

Iniciem el procés per crear un nou curtmetratge entre tots i totes. Durant la sessió del divendres 23 de novembre, vam pensar els temes que ens interessarien tractar, desprès d'una pluja d'idees van sortir aquests:

-bulling

-Fast food

-Racisme

-Consum de drogues

-Prejudicis

-Diversitat funcional

-LGTBI+


Vam fer una votació per seleccionar el tema, i el més votat va ser LGTBI+.

______________________________________________________________________


Ja tenim la sinopsi del nostre curtmetratge! 

Sinopsi

Una adolescent de 15 anys està descobrint que és lesbiana, això li causa rebuig, no troba amb qui poder-ho compartir, no ho sap acceptar. Des que li passa això s'ha tornat reservada, antisocial, i molt introvertida, la relació amb els pares és complicada. Tot canvia quan va al casal del barri, allà coneix a un grup que l'ajudarà a acceptar-se per poder ser feliç.

Tema principal: L'acceptació d'un mateix i com l'entorn influeix a poder-ho fer.

______________________________________________________________________

I despres de dies de pensar, debatre, escriure i tornar a pensar... Podem ensenyar el guió del curtmetratge! Moltes felicitats per la feina feta!! 




1.EXT-INSTITUT-Dia

Veiem l'exterior d'un institut, sona el timbre.

2.Int-Classe institut-dia
Veiem a l'Aina entrant a una aula de l'institut, la classe ja ha començat, arriba tard. Camina pel passadís de la classe buscant el seu lloc per seure. Va mirant els seus companys, aquests la miren. Ella s'imagina el que estaran pensant els seus companys, mentre se'ls mira sentim les seves veus
Companys
(veus en off dels companys)
Mira-la que rara és...
Sempre va sola, segur que no té amics
arriba sempre tard...
T'has fixat com mira a la Marta?
Però què mira? Què li passa?

Arriba a la seva cadira, i s'asseu, treu una llibreta tota dibuixada i es posa a dibuixar, sense atendre a la classe.

3. Int-casa habitació-tarda
Veiem a l'Aina entrar a la seva habitació, s'estira al llit, treu el mòbil. El pare pica, i obre la porta

Pare
(amable)
Hola carinyu, com estàs?

Aina
(Cínicament)
Doncs bé, com vols que estigui?

Pare
Ai... Aina, què et passa?

Aina
Ai res, deixa'm en pau!

Pare
(contundent però comprensiu)
D'acord, però recorda que aquesta tarda tens casal

Ella està antipàtica, el mira malament i es posa els cascos per escoltar música. El pare s'apropa a l'Aina, i li treu els cascos

Pare
(enfadat)
Bueno, t'esperen a les 5 al casal.
Ja pots anar tirant.

Aina
Ai que pesat que ets!

L'Aina s'aixeca, agafa la jaqueta i marxa de l'habitació cap al casal. El pare es queda mirant com marxa enfadada.

4. Int.Casal- escales/entrada—tarda

L'Aina està pujant les escales del casal, està nerviosa. Llegim "Casal de joves" ella s'ho mira i després de pensar-s'ho entra.

5. Interior-Casal sala joves-tarda.
L'Aina entra a la sala i veu que hi ha molta gent caminant a munt i avall, en grups rient i passant-so bé. Apareix un educador (Paco,40).

Paco
Ets l'Aina oi?

Aina
si...

Paco
(acompanyant-la a entrar)
Jo sóc el Paco, l'educador de joves,
entra que coneixeràs a la resta del grup.

L'Aina veu un sofà buit i s'hi asseu, es posa els cascos de música. En breus apareix una noia( Jessica,15)

Jessica
(somrient)
Què escoltes?

Li agafa un auricular per escoltar la música, s'apropa a ella

Jessica
Ja ens van dir que vindria algú nou aquesta
setmana, sóc la Jessica!

Li dóna dos petons

Jessica
Encantada

l'Aina es posa nerviosa. La Jessica li somriu i es posa a escoltar la música . Sentim el cor de l'Aina, li va molt de pressa. Es posa molt nerviosa, li treu l'auricular.

Aina
(Aixecant-se del sofà)
Perdona, he de marxar...

6. Interior-habitació-nit

L'Aina està estirada al llit escoltant música, i dibuixant. Sentim la veu en off

Aina
(off)
Perquè he fet això?
Que pensarà de mi? Ha sigut molt amable i jo no he pogut dir-li res...
 Sóc un desastre!

El pare entra a l'habitació

Pare
Ja estàs aquí? que d'hora, com anat?

Ella no contesta, ni el mira. El pare insisteix.

Pare
(tranquil)
Aina, t'estic parlant...
M'agradaria que em diguessis com estàs,com anat?
i que em miressis quan et parlo

Veiem que l'Aina està plorant, però el pare no la veu.

Aina
(Sense mirar al pare)
Deixa'm tranquil·la!!

Té el mòbil a la mà. Veiem que rep un missatge al WhatsApp, T'han inclòs al grup "Casal de joves", gira el mòbil trista.

7. Interior-cuina-nit
Veiem el pare que entra a la cuina, la mare està preparant el sopar, el pare remena la cassola. La mare deixa de tallar verdures i es mira el pare.

Mare
que ha passat, que no està bé?

Pare
Crec que no..,
però això no pot continuar així.

Mare
Què li deu passar
? Podriem tornar a parlar amb la tutora

Pare
Crec que no ha millorat.. Has vist les seves notes? 
No sé... Estic realment preocupat...
abans sempre ens explicava les coses,
i ara tot el contrari.

Mare
ja... T'ha dit algo de com li anat el casal?

El pare nega amb el cap

6.2 Interior-habitació-nit

L'Aina ha escoltat la conversa des de la seva habitació. Intenta no plorar, mentre mira el mòbil. La conversa l'hem sentit fora de camp (escena 7).

8. interior-Institut-matí-dia

Està ratllada a l'institut dibuixant a la llibreta, mirant a un punt fix. Rep un missatge de la Jessica. "Vindràs avui?". L'Aina mig somriu. Li diu que "si".

9. Interior-casal-tarda

L'Aina arriba i es troba a tots els joves del casal seguts en rotllana, busca amb la mirada a la Jesssica que la mira. S'asseu. Veiem a dos educadors (Alba i Albaro).El grup parla tranquil·lament

Alba
Ja estem tots?

Grup
(De fons)
si... falta l'Aitor
no.. avui no vindrà..

Albaro
Vinga... anem fent silenci
Avui farem  Cinefòrum,
posarem una pel·lícula i després parlarem sobre ella.
El tema és l'homosexualitat. La pel·lícula tracta
d'una adolescent que descobreix que és lesbiana.

Alba
Per introduir el tema, algú vol explicar
alguna experiència o situació
que hagi viscut personalment
relacionat amb aquest tema?

La Marina està nerviosa, sentim que el cor li va molt de pressa.

La Jessica aixeca el braç, i es posa a parlar. L'Aina se la mira

Jessica
Jo vull compartir la meva experiència,
com sabeu sóc lesbiana.
Primer no ho vaig voler dir a ningú, em sentia molt sola.
No li vaig dir ni als meus amics, ni als pares... Estava molt.. nose.. Enfadada tot el dia. Però finalment em vaig cansar de sentir-me així, i
 ho vaig dir. No hem de tenir por al què diran... perque el 
que és important és acceptar-se a un mateix, perquè "sino t'estimes a
 tu mateix, a qui més pots estimar?". Els meus amics ho van acceptar, i 
la família també, primer tothom em preguntava i hi havia algú que no ho entenia,però bueno... al final tot anat bé!

Durant el discurs de la Jessica veiem a l'Aina tota l'estona, veiem la seva cara, com ho sent... com aquelles paraules la fan pensar. L'Aina es veu reflectida en aquell discurs.

10. INT-casa/habitació-nit

L'Aina obre la porta de casa, veu als seus pares a la cuina preparant el sopar. Es saluden sense mirar-se.

Aina
Hola

PAre
Hola!

MAre
Bona tarda

Va a l'habitació, mira el whatsapp i veu que hi ha molts comentaris al grup del Casal joves, es comenta de forma positiva la tarda i l'explicació de la Jessica.

L'Aina es posa davant del mirall, es mira. Reflexiona.

Aina
(veu en off)
Potser no sóc rara, ni diferent...
potser la gent no diu com es sent..
o no sap què sent...
potser molta gent està com jo...
no m'agrada sentir-me així,
perquè em fa por que els altres no m'entenguin...
em sento sola...
tinc por de dir-ho...
tinc por d'estar sola

Hi ha fotos penjades al costat del mirall. Mira una que té amb els seus pares. L'agafa. Mira la foto i es mira al mirall.

11. Interior-menjador-nit
L'Aina marxa de l'habitació. Busca els seus pares, porta la fotografia a la mà. Els troba a la cuina.

Aina
Mama, papa, podeu venir un moment?

Pare
Si clar

Mare
(preocupada)
Què passa? t'ha passat algo?

L'Aina mira la fotografia, nerviosa. Mira als seus pares, no li surten les paraules.

Aina
Us volia dir... que.. bueno... que avui al casal
m'ha passat una cosa...
i que... m'ha impactat...
m'ha fet obrir els ulls,
m'he adonat que... bueno., bueno doncs

Els pares se la miren preocupats

Aina
doncs que estic sentint algo per una persona

Pare
a si??
El coneixem?

Mare
Que bé! qui és??
és un company del casal?

Aina
Si...és del casal

L'Aina està molt cohibida
Pare
perquè poses aquesta cara? què passa?

Aina
Crec que.. es que em fa por

Pare
El què? Dir-li? Ai, no t'entenc Aina

Aina
no... no és això...
Estic experimentant una fase nova...
he estat molt confosa últimament...
però crec que ara ja no...

Els pares se la miren aspectants

Aina
I que bueno... que no és un noi

Els pares es miren entre ells, estan una mica desconcertats

Mare
Que vols dir?

Aina
Doncs que això.. que no és un noi. És una noia

Mare
Ah!! doncs...

Pare
Oh.. Bueno..
Per això has estat tant preocupada últimament?

l'Aina assenteix amb el cap
Mare
(sorpresa però tranquil·la)
Ossigui que ets lesbiana?

Aina
No ho sé... suposu... nosé... només sé que
m'agrada molt una noia del casal

El pare l'abraça. L'Aina està nerviosa

Pare
Me n'alegro que ens ho hagis explicat,
estàvem patint molt

L'Aina s'emociona

Aina
Gràcies papa

La mare se'ls mira, veu la fotografia que porta l'Aina a la mà d'ells tres.
Mare
Estàvem preocupats Aina...

S'apropa i li fa un petó.

11. Interior-Institut-Dia

Veiem a l'Aina entrar a classe, s'asseu a la cadira, treu el llibre. es prepara per atendre a classe.
Arriba la professora, la resta de companys s'asseuen.Els mira, ja no sentim les seves imaginacions. Els saluda tímidament.

12. Interior-casal-tarda
L'Aina arriba al casal, s'asseu al sofà. Arriba la Jessica

Jessica
Què escoltes?

Aina
Un grup que he descobert fa poc...

L'Aina li dóna un auricular i es posen a parlar sobre música. La càmera s'allunya d'elles, sentim de fons la conversa, ja poc important.

Aina
Es diuen____, 
venen a Barcelona de gira d'aquí a dos mesos...

Se somriuen mútuament.

Jessica
A si? Podríem anar-hi

S'apropen un parell d'amics del casal a parlar amb ella, la Jessica els presenta. Parlen i riuen. Entra la música, sentim la conversa de fons.

L'Aina se'ls mira contenta d'haver-los conegut.

 Aina
(Off)
Ara ho sé… 
no sóc diferent a ningú
i a la vegada tothom és diferent entre tots,
i això és el que ens fa únics,
m’en alegro de ser com sóc


13. Exterior-parc-tarda

Veiem uns peus, uns cabells, unes mans... Obrim pla i veiem a l'Aina i a la Jessica a un parc, estirades sota un arbre molt juntes, rient.

FI



PLA DE RODATGE 



JA ESTEM DE RODATGE!! 



Els pròxims 4 divendres a la tarda, rodarem el guió que hem creat a les sessions del taller! 

_____________________________________

CURS 2017-2018

SOMNIS I SUPERACIÓ PERSONAL
HOMOSEXUALITAT
ESTEOROTIPS

Drogues
Bandes
Assetjament
Sexualitat (embaràs adolescente)
Agorafòbia
Transexualitat
Violència de gènere
Ciberbullying
Racisme
Homosexualitat
Embaràs a la adolescència

Malalties


---------------------------------------------------------------

PLA DE RODATGE

BLOC 1:
Divendres 23 de febrer a les 16h
Localitzacions: HOSPITAL
Seqüències: 1 i 10
Material: Full abort, bata i fonendo.
Personatges: Mare, Carlota i Doctor/a

BLOC 2:
Divendres 2 de març a les 16h
Localitzacions: CASA
Seqüències: 2, 3, 6 i 9
Material: Apunts i llibretes, predictor

Personatges: Mare, Carlota i Pau


BLOC 3:
Divendres 9 de març a les 16h
Localitzacions: CARRER, SOLI i FARMÀCIA
Seqüències: 4, 5, 7 i 8
Material: Carro compra, bata, 
Personatges: Mare, Mare amic, Farmaceutica, Carlota, amiga, Pau, amics Pau. 

-----------------------------------------------------------------

GUIÓ

 SEQÜÈNCIA 1 - HOSPITAL - INT. / DIA

En negre apareixen els crèdits.

Carlota: (en off) "Mai hauriem d'haver arribat a aquest punt.

Tot podria haver estat diferent.

A la consulta una mare i una filla entren.

METGE: "Seguin si us plau. (Tecleja a l'ordinador). Un momentet.
Bé, Mariona, aquí tens el full que em demanàves per tirar endavant l'abort.
Simplement l'heu de signar tu i la teva mare."


Els acosta el full. La Mariona el mira. 
Agafa el bolígraf i l'acosta al lloc on ha d'escriure la signatura.
S'acosta les mans a la cara.
 
CARLOTA: "Encara no entenc com hem arribat fins aquí..."
(fent que no amb el cap)

Veiem la seva cara. 
La imatge es desenfoca.

ENCADENAT.

SEQÜÈNCIA 2 - CASA - INT. / VESPRE

Sona el timbre. Un dit prem el boto. La Carlota obre la porta i es troba el Pau. Es donen dos petons.

Carlota: Hola, passa

Pau: Hola 
(tímidament)

El Pau mira al seu voltant i pregunta:

Pau: Estàs sola?

CARLOTA: "Sí, els meus pares estàn currant.
Has portat els apunts?"

PAU: Sí, és clar."

CARLOTA: "Va, pujem!"


Surten.

SEQÜÈNCIA 3 - HABITACIÓ - INT. / VESPRE


Els dos estudien.

CARLOTA: "Buahh! Quin pal. No puc més, parem una estona?"

PAU: "Això és una merda. El Gòmez s'ha passat!"

CARLOTA: "Tens gana? Vols alguna cosa?"
(mentre s'aixeca)

PAU: "No, merci." 


La Carlota surt de l'habitació.

El Pau s'aixeca i tafaneixa per l'habitació.
S'estira al llit.
La carlota entra.

CARLOTA: "Què? Com a casa teva no?"

PAU: "Sí, clar... un massatget ja seria la hostia."

CARLOTA: "Sí és clar... a canvi de què?

PAU: "No ho sé... ja veurem."


Es gira de boca tarros sobre el llit.

CARTLOTA: "Però treu-te la samarreta com a mínim no?"


El Pau es treu la samarreta.
La Carlota es posa sobre seu i la comença a fer el massatge.
Plans de les mans. Suau.
El Pau es gira i es queden els dos cara a cara molt a prop. Silenci.

SEQÜÈNCIA 4 - CARRER - EXT. / DIA


Imatges d'ambiente.
La Carlota camina pel carrer fins arribar a un banc. S'aseu.
Escriu al mòbil.

Carlota: Tia! No em baixa!

Amiga: Caretes Oh my god!
No et rallis! Mai és regular.
T'has fet alguna prova?

Carlota: "Que va! Encara no.
Es que em fa cosa anar a la farmacia.
M'acompanyes?

Amiga: Vale! No et preocupis.
Ja veuràs com no passar res.


La Carlota es desespera amb les mans a la cara.

SEQÜÈNCIA 5 - FARMÀCIA - INT. / DIA


La Carlota i l'amiga estan a la farmàcia.
Van mirant productes a les estanteries per fer temps.


FARMACEUTICA: "Hola ! voleu alguna cosa?"

CARLOTA: "No, no... estem mirant."

AMIGA: "Va tia! (cop de colze)

CARLOTA: "Bueno... estava buscant un... un test d'embaràs."

FARMACEUTICA: "Sí, un moment. Te'l vaig a buscar."



SEQUENCIA 6 - LAVABO - INT / DIA

La Carlota mira el predictor, surt positiu. Agafa el mobil i li fa un audio.


CARLOTA: "Pau, t'he d'explicar una cosa.*pausa*  
 Estic embarassada. Joder, em cago en la puta, 
no se que putu fer. 
Tio, estem fotuts, em de parlar urgentment, 
aixo es important."
PAU: "Pero que cony dius? T'has fet la prova?"

CARLOTA: "Sí, ara mateix, i no sé que fer..."

PAU: "Ostia... no tinc ni idea, millor 
parla-ho amb els teus pares no?"

CARLOTA: "Tio pero tu ets gilipolles o què? Com vols que li digui als meus pares? 
M'has d'ajudar tu!! Com vols que li digui a la meva mare "mira mama, que estic prenyada" 
i despres què? li dic al meu pare? "ei papa, que el nen és del Pau, sí, aquell imbècil de classe"!"

PAU: "Ei, et calmes una mica? Però que insinues? que el vols tenir?

CARLOTA: "Però com pots pensar que el vull tenir? Mira, flipo, no se perquè t'he dit res. 
Ja ho parlarem, sobre tot no li diguis a ningu eh."

PAU: "No no, tranqui, no li dire a ningu."

SEQUENCIA 7 - SOLI - EXT. / DIA

Es veu al pau amb els seus amics. Li fan la broma de "papi" i "fuker".

SEQUENCIA  8 - CARRER - EXT. / DIA

La mare de la Carlota es troba pel carrer amb una senyora. Van amb els carros de la compra.


MARE AMIC: "Hola Carme, com esteu?"

CARME: "Ai, molt bé. Ara he aconseguit feina a casa 
d'una dona que ja és gran i pobreta vaig dues 
hores a la setmana a ajudar-la i a netejar."

MARE AMIC: "Ai que bé no? Me n'alegro! 
Però em referia a això de la teva filla."

CARME: "Què vols dir?"

MARE AMIC: "Eeeehhh... no saps res oi?"

CARME: "Què passa?"

MARE AMIC: "Però si ho sap tot el barri."


SEQUENCIA  9 - CASA - INT / DIA

La Carlota mira la tele.
La Carme entra per la porta.


CARME: "Però tu estas boja o què?!! Tens 16 anys!! 
Vols desgraciar-te la vida o què!!??

CARLOTA: "Com ho saps? Qui t'ho ha dit?"

CARME: "És igual qui m'ho ha dit!
Ho sap tot el barri! Però que et passa pel cap!"

CARLOTA: "Et penses que m'ho estic passant bé amb tot això?
Tothom se n'enfot de mi, em critiquen a les meves esquenes
i fins i tot m'han deixat notes i m'han insultat."

CARME: "I quan m'ho pensaves dir? 
Hauria d'haver sigut la primera en saber-ho 
i en comptes d'això sóc la última..."

CARLOTA: "Així no m'ajudes mama!"

CARME: "Però tu no penses abans de fer les coses oi?"

CARLOTA: "Ara ja és massa tard per això no?
Potser si en aquesta casa es pogués parlar
obertament tot això no hagués passat!"


La Carlota marxa corrent i donant un cop de porta.
Veiem la cara de la mare. Es desenfoca.

ENCADENAT.

SEQÜÈNCIA 10 - HOSPITAL - INT. / DIA

La Carlota és amb el bolígraf a la mà a punt de signar. El deixa anar.

Carlota: "No puc mama!" 


Mare: "És que no tens ni idea del que suposa tenir un fill.
No sé de que dubtes... ja ho hem parlat mil cops

Carlota: "Ja ho sé però no ho puc fer..."

Silenci. L'acarona

Mare: "Ja ho sé carinyo. 
És molt dur prendre aquesta decisió però que faràs amb la 
teva vida si tens aquesta criatura?
Per favor signa, si us plau! Només tens 15 anys..."

Carlota: "No ho sé..."

Mare: "Ja te'n pots oblidar de tu mateixa. 
Quna tens un fill tot pasa a ser secundari. Tu també.
Que faràs amb els estudis? Els deixaràs, de debò?"

Carlota: "Tot el que em dius ja ho sé mama!
Però igualment no puc deixar de pensar en la 
criatura que porto a la panxa."
Silenci.

Carlota: "Mai hauriem d'haver arribat a aquest punt.
Tot podria haver estat diferent.


Rewind fins a la casa. Tot i gual fins... 

El Pau es treu la samarreta.
La Carlota es posa sobre seu i la comença a fer el massatge.
Plans de les mans. Suau.

El Pau es gira i es queden els dos cara a cara molt a prop. Silenci.
La Carlota estira la mà fins a la tauleta de nit i treu un preservatiu. L'ensenya al Pau.

NEGRE.


Carlota: (en off) "Mai hauriem d'haver arribat a aquest punt.

Tot podria haver estat diferent.

------------------------------------------------------


CURS 2016-2017

"TRENCA LA CADENA"

Apareixen els títols sobre negre mentre sona la música.

SEQÜÈNCIA 1a - HABITACIÓ - INT / DIA


L'Àlex treu la mà de l'objectiu.

NOI: Hola!! Com esteu? Sóc l'Alex. Benvinguts al meu canal, i res, la veritat es què no acostumo a penjar aquests tipus de videos a youtube, però vull comentar aquest tema perquè crec que és molt important. Us aviso que el video aquest es per debatre i escoltar la vostra opinió. Donat que tinc un canal de youtube amb bastants seguidors i molt potent  aprofito per parlar d'aquest tema.
Doncs bé, fa un parell de  setmanes/mesos vaig pujar un video que va causar problemes. 
Una nit, en una festa... 
(Puja música)
SEQÜÈNCIA 2 - FESTA - INT / NIT

Nit bar musical. Sona música de fons, hi ha gent (extras), llums de discoteques. Imatges de l'atmosfera. Gent bevent. Una noia fent el ridícul.

S'ha de veure a la noia bé perquè sinó després no la reconeixerem a la seq. elaborada!!!

Noia: Tia estas bé? Agafaeu-la que es cau!"

La noia cau.

Noi: "Eh tio, grava això, que desprès ens farem les rises (xiuxiguejant) 

ALLARGAR SEQÜÈNCIA!!!

SEQÜÈNCIA 1b - HABITACIÓ - INT / DIA

NOI: "Al matí següent vaig enviar el
video per el grup de la classe, i vaig veure que hi havia "salseo". 
Él vaig pujar al canal i va tenir més èxit del que m'esperava.

Imatges seq. elaborada sobre l'audio.

"La gent em parava i em demanava selfies, les ties
notava que se'm acostaven i em tractaven diferent,
van ser uns dies increïbles i la gent em feia sentir 
genial! Estava en una bombolla i em sentia per sobre de tothom...

SEQUENCIA 3 - ELABORADA - INT / DIA


La Noia està al lavabo i entren unes alumnes. Des de dins escolta la conversa que tenen sobre el vídeo. Rieun i se'n enfoten.

Al noi li demanen "selfies".

A la Noia li deixen una nota a la taquilla.

El noi xerra amb un grup de noies que l'envolta.

SEQÜÈNCIA 1c - HABITACIÓ - INT / DIA

NOI: "Ara vec que la cosa m'estava pujant al cap. La gent hem comença a tractar d'una manera diferent. M'agradava, ara m'enadono que eren coses molt superficials. 
Un dia al tren..."

SEQÜÈNCIA 4 - TREN - INT / DIA


La noia va en el tren i el noi puja. S'asseu davant seu.
La Noia el comença a mirar descaradament.

NOI: "Què mires?!"

NOIA: "No te'n recordes de mi oi?"

NOI: "Ah! Ets una fan oi? Vols una foto?
(diu mentre extén la mà per agafar-li el mòvil)

NOIA: "No vull res de tu! No et sona un vídeo que vas fer fa uns dies?

NOI: "Quin vídeo? De què parles?"

NOIA: No ho sé! Pensa!"


La noia s'aixeca i se'n va. El noi es queda amb cara de no entendre res.

SEQÜÈNCIA 1d - HABITACIÓ - INT / DIA

NOI: "Era ella! Com no me'n vaig adonar? La del vídeo de la festa! La que queia pels terres.
Vaig entendre el mal que aquell vídeo li podia haver causat. 
El debia haver vist tot l'institut. 
I no només això... Segurament, la seva família el devia haver vist.
El mínim que podia fer era demanar-li disculpes i 
saber fins quin punt aquell vídeo li havia causat problemes."

SEQÜÈNCIA 5 - PORTA INSTITUT - EXT / DIA

El Noi espera a què els alumnes surtin per la porta de l'institut.
Per fi veu a la Noia i l'aborda.

NOI: "Ei! Espera un moment!"
(agafant-la per l'espatlla)"

NOIA: "No em toquis!
(deixant-se amar)

NOI: Ja me'n recordo de tú! Ja sé qui ets!"

NOIA: "Doncs a mi m'agradaria no recordar-te!"

NOI: "Para't un moment siusplau!

NOIA: "Que has de dir-me?! Tinc pressa!"

NOI: "Només volia disculpar-me amb tu.
Vols que anem a prendre alguna cosa i parlem?"

NOIA: "Si institeixes tant..."

HA DECOSTAR MÉS CONVENÇE-LA!!

SEQÜÈNCIA 1e - HABITACIÓ - INT / DIA

NOI: "El camí va ser molt incòmode. No es va treure els auriculars ni un moment.
Vam comprar dos refrescs i vam anar a un banc. Al principi no parlavem cap dels dos.
Estàvem molt tallats."

SEQÜÈNCIA 6 - BANC - EXT / DIA

Silenci incòmode.

NOI: "Només volia demanar-te perdó. Em sap molt greu."

NOIA: "Saps que passa, que amb una disculpa no s'esborra
tot el que ha passat. El mal ja està fet."

NOI: "Esborro el vídeo de veritat."

NOIA: "Només faltaria, però un cop enviat aquests vídeos
ja no hi ha volta enrere. Ja l'ha vist tothom."


SEQÜÈNCIA 1f- HABITACIÓ-INT/ DIA

Noi:  Tenia raó, tal i com vaig arribar a casa vaig esborrar el vídeo del canal,
però ja era tard. Estava per tot arreu. Tothom l'havia vist.
El pitjor no era això, era que es seguien enfotent-se de la X
i jo n'era el principal culpable. No podia mirar cap a una altra banda
i fer com si res...

SEQÜÈNCIA 7 - INSTITUT- INT/DIA

La x està caminant pel passadís. Un noi (y) li fa la trabeta i cau:

Noia: Compte no cagibis

Noi: Està borratxa

Riuen.
El prota gira la cantonada del passadís i veu la situació. Va cap alllà.

 Prota: Però que feu, esteu atontats o què? Deixeu-la estar!

Noi: Ja està el principe azul, com si no t'haguessis ficat amb ella.

Prota: "Si, és veritat, però m'enpenedeixo d'haver-ho fet.
Va pireu d'aquí!"

NOIA: "Va anem!"

El grup marxa.
El noi l'ajuda a aixecar-se. 

Prota: Estas bé? No els facis cas! Són imbècils!

La noia li somriu.

X: "Gràcies."

SEQÜENCIA 1g - HABITACIÓ- INT/DIA

Aquella va ser unes de les últimes vegades que es van fotre amb ella. Després d'un temps van sortir altres vídeos enfotent-se d'altre gent i tothom es va oblidar del vídeo de la X. Però el problema segueix igual, ara no es la X sinó un altre i després serà un altre i un altre... No té final això!

A tot això, vull dir que pot semblar molt divertit que et passin un vídeo d'alguna persona sent humiliada, maltractada o vulnerant la seva intimitat, i jo, com a causant de tot això que us he explicat ho sé perfectament. Tractant els altres així et pots sentir superior durant un temps però a quin preu?

Ara entenc que si necessites aixafar als altres per sentir-te per sobre d'ells es que tens un problema d'autoestima. Que no tens seguretat en tu mateix. Intenteu a vegades mirar dins vostre, que hi ha darrera de les vostres accions i intenteu també posar-vos a la pell dels altres.
Es diu empatia, us sona oi?

Així que penseu-vos-ho dos cops abans de compartir o fer un vídeo d'aquests. Pregunteu-vos: perquè ho faig? quin és el motiu? quin mal estic fent a l'altre? com es pot senir la persona de qui us en enfoteu?

Res més, espero que aquest vídeo us hagi servit per reflexionar i m'agradaria que a partir d'ara
tothom penses dues vegades abans de compartir vídeos o fotos que humilien o vulneren la intimitat dels altres.

Treu un paper que hi posa: NO SIGUIS COMPLICE DEL MALTRACTAMENT 
I un altre paper: TRENCA LA CADENA!
S'aixeca i tapa la càmara amb la mà.

PODRIA ACABAR AQUÍ??

Es veu l'habitació el noi i la noia.
La noia darrere la càmara.

Noia: "Perfecte. M'he emocionat!"
(somriu)

S'abraçen (Fos a negre)

FI


PLA DE RODATGE:

BLOC 1: Divendres 3 de febrer (Vídeo Youtube)
Seqüències: 1 
Personatges: Prota i X
Hora i lloc: 16h a Pubilla
Material: Càmara i trespeus. Notes finals.

BLOC 2: Divendres 17 de febrer (Institut)
Seqüències: 3, 5 i 7
Personatges: Prota, X, Alumnes. 
Hora i lloc: 16h a Pubilla
Material: Nota taquilla.

BLOC 3: Dissabte 18 de febrer (Festa, tren i banc)
Seqüències: 2, 4 i 6
Personatges: Prota, X i extres.
Hora i lloc: 9h a Pubilla.
Material: Gots i fantes. Refrescs.

------------------------------------------

CURS 2015-2016:
GUIÓ:

ARRELS 

SEQÜÈNCIA 1 - SERVEIS SOCIAL (RECEPCIÓ) - INT/DIA

Tota la família esta esperant i des de el taulell la criden.

Recepcionista: Senyor Hurtado ja pot passar.

S' aixequen tots  i entren.

 SEQÜÈNCIA 2 - DESPATX (SERVEIS SOCIAL) - INT/DIA

El pare entra,amb  la Helena i una altre criatura. Darrere la taula la noia de serveis socials. Tecleja

 Assistenta: Segui, segui, expliqui

Pare: Fa poc que m' he quedat sense feina i com que no tinc un sou fixe no arribem a final de mes.
Assistenta: I què fa, de que treballa?(  va teclejant a l' ordinador)

Pare:  Faig feines esporàdiques del que surti.

Assistenta: Quanta gent viu a la unitat familiar?

Pare: Eh.. Unitat familiar? Que vol dir amb això?

Assistenta: Quanta gent viviu a casa?

Pare: Les meves dos filles i jo.

Assistenta: Tres...( tecleja a l' ordinador) i quant temps fa que esteu en aquesta situació?

Pare:  fa ja dos anys que estic a l' atur.

Veiem l' Helena  pensativa.

Assistenta: I viuen de lloguer o tenen un pis de propietat?

Pare: És de propietat però aquest mes ja no hem pogut pagar.

Assistenta: Molt bé, necessito que em porti  la documentació referent a les prestacions que rebeu, el contracte de la hipoteca, el llibre de família i quan torni amb tota la documentació haurem de fer la declaració jurada de les feines esporàdiques.

Pare: Però, en quant de temps podrem rebre l' ajuda?

Assistenta uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuy, això va lent senyor, vostè porti'm els papers i després parlarem.

Pare: Bueno moltes gràcies. (cara de circumstàncies)

El pare agafa els nens i se'n va.

SEQüÈNCIA 3 - PARC - EXTERIOR / DIA

Els nens juguen al parc metre el pare i l' Helena parlen assegudes a un banc.

Helena: I què farem papa?

Pare: No ho se filla. Potser hauriem de tornar al poble, amb l'àvia

Helena: A Planoles?

Pare: No tenim altres opcions de moment

Helena: Papa... i si busco una feina?

Papa: No diguis tonteries. I què faries amb els estudis?

Helena: Papa tal i com estem no són la prioritat, i sempre tinc temps de tornar a estudiar

Papa: No filla, no diguis xorrades. A tu encara no et toca treballar, ja te'n cansaras.

Les veïem una mica des de lluny, els nens segueixen jugant mentre el pare i la filla parlant d'esquena.

SEQÜÈNCIA 4 - INSTITUT - INT/DIA

Imatge transició: del gent caminant per l'institut, entrant a classe...

Professora: La piramide de Maslow.... Quin es el
vostre ordre de prioritat per la vida, que us motiva a aixecar-vos?

Alumne 1: L'amor

Alumne2: que dices de l'amor tonto, el sexo.

Gent riu

Silvia: Tu no te comes ni un rosco.

Classe: uuuuuuuuu

Professora: Si us plau nois, ja està. Ara en serio. Veieu com les prioritats són diferents en cada persona.  

Helena passant de la classe.

Professora: A veure, Helena, quina es la teva prioritat en aquest moment??

Helena: Eh? L'única preocupació que tinc és que no ens treguin la casa i ens fotin al carrer.

S'aixeca se'n va de classe, la gent de classe es queda sorpressos, la professora surt darrere seu, i la crida des de el fons del pasadís.

La professora es queda preocupada.


 SEQÜÈNCIA 5 - CARRER - EXT / DIA

La Helena camina pel carrer i de sobte passa pel davant d'un súper. En el super hi apareix un cartell on s'hi ofereix feina. En el cartell hi posa:

Cartell: Se necesita reponedora. Para más información consulte en el interior. 

L'Helena entra.

SEQÜÈNCIA 6 - CASA PARE - INT / NIT

 Arriba la noia amb la motxilla.

Papa: Com ha anat el dia?

Helena: Be..., res de nou. I la pequee?

Papa: Esta dormint, ve cansat de l'esplai. 
M'ha trucat la iaia de Planoles  i m'ha dit que no es troba gaire bé.

Helena: Què li passa?

Salten els ploms. 

Helena: Ostia, que passa?

Pare: Merda, tant ràpid ens la tallen

Helena: Que dius no l'has pagat?

Pare: Però com vols que l'hagi pagat?, amb quins diners?
La constructora ha parat les obres i no surt res.

Helena:  Però ja busques?, esque tinc la sensació que en
 aquesta família només hem preocupo jo

Pare: Em dius això desprès del que ens ha fet la teva mare?, 3 anys que m'he preocupat sol de vosaltres, que sou el més important, i així m'ho agraeixes?.

Helena: Ja ho sé papa, es que a vegades tot això hem supera.

Papa: vine aquí reina. 

Es fan una abraçada.

SEQÜÊNCIA 7 - ELABORADA 

1. Surten tots de l'insti i li diuen que si vol anar al cinema. L'Helena diu què no pot i marxa cap al altre costat.

2.El pare tirant currículums a ETT's

3.L'Helena treballant al súper.

4.L'Helena estudia amb la llum d'un frontal

5.L'Helena dormint a classe.

6.Pare anant a serveis socials, i la senyora dient que no i el pare enfadant-se.

SEQÜÈNCIA 8 - SÚPER - INT/DIA

El pare entra al súper, mentre que la Helena estan  posant els preus.  Es veuen de lluny. La Helena acaba d'etiquetar i  s'aixeca,  observa al pare robant un paquet de salsitxes.

MEGAFONIA: Helena Hurtado acuda a caja porfavor.

La Helena marxa cap allà.

SEQÜÈNCIA 9 -  CASA PARE - INT / NIT

Arriba l'Helena a casa. Obre la porta.

Papa: Hem de parlar tu i jo

Helena: De què?

Papa: Tu qué creus.

Helena: De què intento portar diners a casa perquè no haguis de robar?

Papa: I quan fa que treballes? Per què aquí no ha entrat ni un duro.

Helena: Esque només porto dues setmanes treballant, i encara no he cobrat. 

Papa: Doncs la primera nomina no la cobraràs perquè dema no hi tornas.

Helena:  Doncs jo no penso menjar salsitxes robades tots els dies

El pare li fot una ostia a la filla.

La Helena es queda pretrificada amb els ulls plorossos. 

Helena: Papa, m'has decepcionat. 

La Helena es queda pretrificada amb els ulls plorossos i marxa.

La Helena marxa a la habitació.

SEQÜÈNCIA 10 - HABITACIÓ HELENA - INT / NIT

La helena entra a la habitació i es fa la maleta. Llavors la germà es desperta. 

Peque: On vas tata?

Helena: Shhh . Me'n vaig al poble.

Peque: Ho sap el papa?

Helena: Si, va descansa

Li fa un petó al seu germans i se'n va.

SEQÜÈNCIA 11 - ESTACIÓ RENFE L'HOSPITALET - EXT. / NIT

La Helena camina amb la maleta. Es dirigeix al tren.

SEQÜENCIA 12 - CARRER PLANOLES - EXT/DIA

Es veu com marxa l'autobus i la Helena està darrere amb la maleta. Plans del poble i la Helena caminant. Finalment arriba a casa de l'àvia.

SEQÜÊNCIA 13 - CASA AVIA - INT / DIA

La Helena entra a la casa. 
Helena: Iaia?

Iaia: Helena? Que haces aquí

Helena: He venido a verte.

Iaia: Y tu padre? Y EL chiquillo? Tira pa dentro

La iaia va a buscar pastetes i les deixa a la taula

Iaia:A ver hija mia, estás mas delgada, que no comes?, estas bien?

Helena: (mentre agafa unes pastes) Bueno es que hay problemas en casa.

Iaia: Pues tu padre no me ha dicho nada. Que pasa?

Helena:  Han echado al papa, y no hay ni para pagar la luz ni para comer. Y yo encima me pusé a trabajar a escondidas, y encima se  enfada conmigo.

Iaia: Helena, tienes que intentar arreglar las cosas con tus padre. No hacia falta irte de casa. Mañana te doy dinero y te vuelves ha arreglar las cosas con tu padre

Helena: No hace falta qué me des dinero, ya me lo pago yo.

Iaia: Calla y hazme caso. 

SEQÜÈNCIA 14 - CASA AVIA - INT/NIT

La iaia agafa el telefon i truca al pare. L'helena està dormint

IAIA: Hijo, que la niña está aquí!

Iaia: Sí sí, está bien tranquilo

Iaia: Ya me lo ha contado todo.

(pausa llarga)

Iaia: Y si os venís al pueblo? Aquí no os faltará de nada. A los pequeños les gusta i a Helena también, ya tiene su grupillo de amigas y to.
Iaia:  Yo puedo hablar con el director del colegio para que empiezen lo antes posible.
Iaia ¿Pues entonces os venís?
Iaia: Vale perfecto, mañana os espero aquí.

La iaia penja, i la tapa en el llit.
Fos negre.

SEQÜÈNCIA 15 - CARRER PLANÒLES - EXT / DIA

Arriba el pare amb el germà, i estan amb les maletes davant de la porta.

Truquen

Obre la iaia i s'abraçen

Iaia: Com has crecido

SEQÜÈNCIA 16 - CASA ÀVIA - INT/DIA

 L'Helena està sentada en el sofà, mirant el mòbil.

Papa: Hola Helena, com va?

Helena: Que feu aquí?

Papa: No t'ha dit res la iaia? Venim a viure aquí.

Helena: En serio?

Papa: Si, aquí tot serà més fàcil.

Helena: Ah, que bé (fent-se la distreta)

Papa: Helena crec que hem de parlar

Helena: Per què? Si ja está tot parlat (rebufa)

Papa: No farem com si no ha passat res no? Has pirat de casa.

Helena: I perquè no parlem  del súper o de la bufetada?

Papa: Estas segura que vols parlar del súper?

La Helena comença a mirar cap a un altre costat

Helena: Però es que jo no treballava per gust, sinó per tirar endavant la casa.

Papa: I tu creus que jo robava per gust?

Helena: Ja ho sé papa, però, bueno nose, en fi, no podries haver fet una altre cosa?

Papa: Potser sí. Els dos hem fet coses malaments, però tot ha sigut per necessitat.

Aquesta vegada hem tingut els dos culpa

Helena: Tens raó papa 

Papa: ens perdonem o que, començem de nou?

Ens fan una abraçada

SEQÜÈNCIA 17 - CASA AVIA - INT/DIA

Uns mesos més tard..
És l' aniversari de l' Helena, esta la família i les amigues a casa.
Sona música i tothom balla. Imatges rient, etc.
Les amiges li donen un regal, obre el paquet i treu una samarreta.
De sobte, s' apaguen els llums i entren el pare i l' àvia amb un pastis a les mans. 

Papa: Vinga va, demana un desig.

Helena: (pensa) Ehh...Que no canviï res, que tot segueixi com ara. ( primer pla i ho diu fluixet)


I bufa les empelmes.

Fos negre.



PLA DE RODATGE:

BLOC 2: Divendres 29 d'abril (Serveis socials i Súper)
Seqüències: 1, 2, 5, 7 (imatges seq. elaborada) i 8 
Personatges: Helena, Recepcionista, Pare, "Peque", Assistenta
Hora i lloc: 16h a Pubilla

Material: Roba súper, paquet de saltxitxes, cartell súper. 

BLOC 3: Divendres 6 de maig (Carrer Planòles, institut, parc i carrer estació Renfe l'Hospitalet)
Seqüències: 3, 4, 7 (imatges seq. elaborada) 11, 12 i 15
Personatges: Helena, companys classe, pare, "peque" 
Hora i lloc: 16h a Pubilla
Material: Curriculums, motxilles, material escolar, motxilla patita i grossa, maletes pare. 

BLOC 4: Dissabte 7 de maig (Casa Àvia "Casa Josep")
Seqüències: 6, 7 (imatges seq. elaborada) 9, 10, 13, 14, 16 i 17 
Personatges: Helena, Pare i "Peque", àvia i amigues.
Hora i lloc: 16h a Pubilla.
Personatges: Àvia, Helena, Pare, peque, amigues.
Material: Motxilla petita i grossa, frontal, deures, pijama peque, maletes pare, berenar, pastís d'aniversari, espelmes "17", guirnaldes, samarreta (regal), paper de regal, gots de plàstic, coca-cola, fanta, ganxitos...



--------------------------------------------------------------------

CURS 2014-2015
GUIÓ:

A PLACE CALLED HOME

 TÍTOLS DE CRÈDIT SOBRE EL DIBUIX D'UNA CASA FETA PER UN NEN. sona música.

SEQÜÈNCIA 1 - CARRER - EXT. / DIA

Un noi camina amb els cascs posats amb cara de lamentació.
Veiem que du un paper on hi posa una nota. Ha suspès un examen.
Baixa la música.

SEQÜÈNCIA 2 - CASA - INT. / DIA

El noi entra a casa.

NOI: "Hola! Ja sóc a casa!"

MARE: "Hola! Com ha anat el dia?!"

NOI: "Bé..." (disimulant)
Que hi ha per dinar?!"

MARE: "Fideuà! Va, ves a rentar-te 
les mans que dinarem."

El noi se'n va cap al lavabo.

SEQÜÈNCIA 3 - CASA - INT. / DIA

La mare i el noi estàn menjant els postres. Una taronja.
De fons s'escolta el televisor. Surt una noticia sobre fracs escolar.

NOI: "Mama..."

MARE: "Ssssshhh! Calla que vull
 escoltar això!" (diu estricta)

Segueix sonant la notícia.

MARE: "Ai, per cert, ara que escolto això... 
T'han donat la nota de l'examen?

NOI: "No... Encara no el tinc, 
ens ha dit que no els te corregits."

MARE: "Bueno, ja me'l donaràs."

NOI: "Vale, me'n vaig a l'habitació 
que haig d'estudiar. 

(diu mentre recull els plats de la taula)

(Imatges de transició - PAUSA)

SEQÜÈNCIA 4 - HABITACIÓ - INT. / NIT


El noi treu la motxilla obre la carpeta i treu l'examen i intenta falsificar la firma de sa mare. torna a guardar l'examen i es torna a dormir.
quan se'n va a dormir escolta la discusió,  que tenen la mare i el pare que acaba d'arribar de treballar, el noi es posa els cascs.

 Noi: bufff... sempre igual...

S'ecolta un cop de porta i plors de sa mare. 

FOS NEGRE

SEQÜÈNCIA 5- INSTITUT- EXTERIOR- DIA

Veiem l'institut i els nanos entren.
Entren a classe

Professor: Bon dia nois!
tothom a portat l'examen?
Aneu-lo deixant sobre la taula

 El noi deixa l'examen a sobre de la taula i el professor ja sap que aquella firma no es de sa mare.

Professor: Obriu el llibre per la pagina 57.

El professor comença a llegir el llibre

SEQÜÈNCIA 6- CASA- INTERIOR-DIA

Sona el mòbil, s'intercala amb la seqüència anterior. La mare s'afanya a agafar-lo. 

Telefòn: es la mare de....

Mare: Si soc jo (porta ulleres de sol) ha passat 
alguna cosa, que ha tornat a  fer?

Telèfon: No es preocupi esta bé, però m'agradaria 
poder parlar amb vosté.

Mare: Però que ha passat?

Telèfon: Res important, és millor que ho 
parlem en persona. A quina hora podria estar al institut?

Mare: Doncs...(rumiant), a un quart de dues li va bé?

Telèfon:   D'acord. Fins ara.

SEQÜÈNCIA 7. INSTITUT- INT- DIA


Estan assentats els tres. Se'l veu al fill nervios i avergonyit; i a la mare preocupada.

Professor: Bueno... que li sembla la nota 
que ha tret  el seu fill?

Mare: Deixia estar les ironies i ves al grà?

El professor treu l'examen 

Professor: Voste ha firmat això?

Mare: No. Noi/Noia ho has fet tu!

Noi: Jo no ho he fet...

Professor: Tu em vas portar aquest examen.

Mare: L'has falsificada?

Noi: Si

El noi se'n va de la sala

SEQÜÈNCIA 8. PORTAL- INT- VESPRE

El noi està pujant les escales amb els cascs i se'ls treu. Llavors sent als seus pares discutir.

Pare: Que farem amb aquest nen?

Mare: Li fotré un parell d'osties

Pare: No fa falta que el peguis per això.

Mare: tu que parles sinò et preocupes pel teu fill. 
Sol ets feina, feina i feina

Pare: Si tu treballesis...


El noi fa una cara d'afectacció i baixa les escales.
 Múscia "Simple Plan - Welcome to my life" 

SEQÜÈNCIA 9 - PORTAL - EXT- NIT 

El noi/noia truca a una porta. 

Interfòn: "Si? Qui és?

NOI/NOIA: "Ei! Sóc el ...."

La porta s'obre i el noi/noia entra.

SEQÜÈNCIA 10 - CASA AMIC - INT. / NIT

L'amic obre la porta del replà.

AMIC: "Què hi fots aquí?"

NOI/NOIA: "He marxat de casa! 
Ja no els aguanto més!"

AMIC: "Passa, passa!"

Els dos entren i s'asseuen al sofà.

NOI/NOIA: "Tu si que vius bé (diu estirant-se al sofà)

AMIC: "Què? Et penses que tot això cau 
del cèl (senyalant la casa)
Tio! Jo em tiro 8 hores diaries davant 
d'un ordinador per un sou de merda que 
em dona per pagar el pis i poc més. 

NOI/NOIA: "Si, però com a mínim no 
has d'aguantar crits i merdes!"

AMIC: "Però de què et queixes, tu ho tens tot, 
només has d'estudiar i poc més... 
Tio, has d'arreglar això de tons pares.

NOI/NOIA: "No ho sé... puc passar la nit aquí?"

AMIC: "Clar, només tinc un llit però 
pots sobar aquí al sofà. 
Espera, et porto mantes i un coixí.

L'amic va a buscar unes mantes i el coixí.

SEQÜÈNCIA 11 - SOFÀ- INT. / NIT

El Noi/Noia està tapat amb les mantes intentant dormir.
En Off escoltem els crits de sons pares.
Dona voltes al sofà fins que finalment s'incorpora. Assegut al sofà es frega la cara i mira al seu voltant.
S'aixeca i marxa. Escoltem la porta.
Llum de nao intermitent. 

SEQÜÈNCIA 12 - CARRER - EXT. / NIT

Escena poètica al carrer. Camina capbaix. Música.
Time-lapse?. Caputxa

SEQÜÈNICA 13- CARRER-EXT./NIT


Està caminant i es topa de front amb una persona. 

Noi: Però que fas?!. Que no veus o que!

El noi es dona compte que es una noia més o menys de la seva edat dolça i guapa.

Noia: Perdona perdona. "Ni te rayes"

El noi segueix caminant amb el cap baix. La noia se'l mira i va cap allà.

Noia: Ei! Que et pasa res?

Noi: Res.. (amb cara de dur)

Noia: No m'ho crec! Hola em dic Sílvia

El noi segueix caminant

Noia: Escolta que t'estic parlant! (l'agafa de l'espatlla)

Noi: Que vols?

Noia: Estas bé?. Sembles raYat.

Noi: I a tu que t'importa?

Noia: Que nomès et vull ajudar. Que fas aquí al carrer a aquestes hores?

Noi: I tu?

Noia: Jo vinc d'un assaig (ensenyant la guitarra)

Noi: Jo... m'he discutit amb els meus pares.

Noia: Vols que fem un passeig i m'ho expliques

Noi: Bueno.. Vale no tinc res més a fer.

Marxen els dos carrer amunt. Comença a sonar el puntejat d'una guitarra. 

SEQÜÈNCIA 14 CASA/INT/NIT

Pare: I per què no el podeu buscar...
 Com que han de passar 48 hores? És el meu fill!!! 
Quina mena de policia es aquesta, no serviu per res!!

El pare tira el mòbil i el trenca.

Mare: He trucat a la tieta i a l'àvia i diuen que a casa seva no ha anat

Pare: Pos els cabrons dels mossos diuen que fins a 48 hores res.

Mare: Doncs... que fem?

Pare: Potser està a casa del amic aquell...

Mare: A sí,  l'Eneko

Pare: El penjat aquell, crec que viu a la  Av. dels països catalans, perquè un dia el vaig deixar allà.

Mare: Va anem-hi.

Els pares agafen la jaqueta i surten corrent.


SEQÜÈNCIA 15 PARC SOLI/ EXT/ NIT




Els dos estan sentats a la gespa. La noia està tocant el puntejat d'una guitarra.
El noi l'esta mirant (cara magdalena)

La noia acaba de tocar.
 Noi: Ho fas molt bé
Noia: Gràcies 
Noi: Em pots ensenyar? (amb veu picaresca, amb segones)
Noia: Vine, vine (amb veu suau)

El noi agafa la guitarra i la noia li ensenya per darrere
Noia: Mira, has de posar els dits així.

Pla detall dels dits, primer pla de les cares juntes, mirades que es creuen.
Practiquen una estona

SEQÜÈNCIA 16 CASA ENEKO/ EXT / NIT


Els pares piquen al timbre repetidament, amb nervis

Eneko: Qui és? (sobat) 

Pare: Sóc el pare de l'Aleix. Està aquí amb tu?

Eneko: Ha passat per aquí però estava molt raYat i ha pirat.


Mare:On pot haver anat?

Eneko: Ni puta idea! Estava dormint. Bona nit! (amb mala llet)

Pare: I ara que fem?

Mare: Hem de seguir buscant

Es creuen amb els pares sense que es s'anadonin


SEQÜÈNCIA 17/ CARRER/NIT/EXT 

Els pares pujen per les escales mecàniques mentre que la noia espera davant del badulaque,  (apu), els pares pasen per davant de la noia. El noi surt  i van cap a l'altre costat i es veu els pares caminant cap l'altre.

SEQÜÈNCIA 18/ CARRERS

Imatges dels pares corrent i cridant, mentre els nois caminant i parlant de lo seu en un banc. 

Noi: Escolta, és molt tard. No vas a casar a dormir

Noia: No...(amb vergonya)

Noi: I els teus pares no estaran preocupats

Noia: Que va s'estan divorciant, pasen de mi.

Noi: Joder, i com ho portes? 

Noia: Fatal. Però es lo que hay, millor deixar-ho així, sinó la meva vida anirà pitjor. Abans es discutien tot el dia, es millor aixi.

Noi: tinc por que als meus els hi pasi el mateix. 

Noia: Va suda, marxem algun lloc?

Noi: On vols anar?

Noia; No se (pensant). Ehhhhh, jo quan em ratllo m'agrada veure la sortida de sol des de la platja.

Noi: Doncs a que esperem!

Els nois marxen a la platja

SEQÜÈNCIA 19 PLATJA/EXT/DIA

Estan els dos assegut, mirant la sortida de sol. Moment tranquil relaxant

Noia: Aleix... has d'intentar parlar amb els teus pares (mirant al horitzó i parlant suau)

Noi: Tu creus que s'acabaran divorciant?

Noia: No ho se, cada família es un món, prooo hauries d'intentar parlar amb ells

Noi: Suposo que sí. 

Abraçada emotiva. Li dona les gracies a cau d'orella (profunt)

Silenci llarg

S'espolsen i s'aixequen
Noia: Va, t'acompanyo a casa, o... vols anar sol?

Noi: Com vulguis

Noia: Vinga va anem

Marxen.

Imatges de tornada amb música "Simple Plan - Perfect" 

SEQÜÈNCIA 20/ PORTAL/ EXT/ DIA

Arriben al portal. El noi està indecís mirant el timbre.

Noia: Vinga va pica

Noi: em caura una brona que lo flipas

Noia: No no, t'he acompanyat perquè ho arreglesis, així que ara no et pots fer enrere.

Noi: Però que no vull que tornin a discutir per culpa meva

Noia: Si t'estimen estaran preocupats.

Noi: Doncs...

I el noi pica. Pla detall del dit acostant-se al timbre, pica. Negre

SEQÜÈNCIA 21 TITOLS DE CREDIT SOBRE MAKING OF

Música La Raíz De mar en mar  

A  la seqüència 16 van a la platja sortida de sol (peto?)


El final es decideix a tornar a casa i quan pica el timbre s'acaba el curt.  


Pluja d'idees:

- De l'amor

- Independitzar-se

- Expressar els sentiments del personatge a través de la música. Toca un instrument.

- Conflicte familiar.

- Tema crític

- Incertesa pel futur dels joves

- Xarxes socials

- Ballar

- Música

- Manera d'educar

- Medi ambient

- Acceptar-se tal i com un és. (Assetgament escolar)

- Drogues

- Génere musical


PLA DE RODATGE:


DIVENDRES 6 DE MARÇ
Seqüències: 8, 9/16, (+ audio discussió pares sq. 4) 12 i 14 
(Replà, portal Eneko, Casa Carles i Carrer).
Personatges: Aleix, Silvia, Pare, mare i Eneko
Hora i lloc: 16h a Pubilla
Material: Cascs, interfón, telèfon, vestuari. 

DISSABTE 7 DE MARÇ:
Seqüències: 4, 10 i 11 (Casa Sergi o ¿Esplai decorat?)
Personatges: Aleix, Eneko.
Hora i lloc: 10h a Pubilla
Material: Motxilla, postres, tele, mòbil, sofà, manta, coixí. Vestuari.

DIVENDRES 27 DE MARÇ:

Seqüències: 5 i 7 (Institut)
Personatges: Aleix, mare, professor i alumnes (Elfos).
Hora i lloc: 16h a Pubilla
Material: Material escolar i exàmen. Vestuari.

DIVENDRES 10 D'ABRIL
Seqüències: 13, 15, (17 i 18 Pares) (Carrer)
Personatges: Pare, mare, Aleix i Silvia
Hora i lloc: 16h a Pubilla
Material: Motxilla i guitarra. Vestuari.

DISSABTE 11 D'ABRIL:
Seqüències: 1, 2, 3, 6 19 i 20 (Platja, Carrer i Casa Sergi)
Personatges: Mare, Aleix i Silvia
Hora i lloc: 4h a Pubilla!!!! BON DIA!!!!
Material: Cascs, exàmen, ulleres de sol, motxilla i guitarra. Vestuari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada